人気ブログランキング | 話題のタグを見る

外へ出かけました。Count down to Spring

外へ出かけました。Count down to Spring_c0038170_12271077.jpg
この週末はうららかで暖かい春らしい時間を過ごせました。
幸運なことに私は花粉症ではないので、マスクや保護眼鏡なしに上機嫌で散歩に出かけられます。家の近くに大きな公園や長い遊歩道があるので、よく散歩をします。


外へ出かけました。Count down to Spring_c0038170_1152336.jpg外へ出かけました。Count down to Spring_c0038170_12274133.jpg一人のときは、i-Podを聞きながら、呼吸と歩幅を整えることに集中します。足の裏から地面の活力を吸い上げるようなイメージ。頭のてっぺんから大気の活力が入り込むようなイメージ。歩くリズムが取れてくると、耳から入る曲に心が同調して、曲も私も一つになって、自分が満ちているような、空っぽなような、不思議な感覚。そんなときに目に留まる植物の不思議な愛らしさ。春は私と地球がより強く結びつく季節です。

Sometimes I go to walking to parks, especially spring is a good season for it. When I walk without my husband, I use my i-Pod for a meditation. Then I try to concentrate my breathing and stride. I imagine as my feet soak up the vitality of the earth. Also I imagine as the energy comes down to the top of my head too. Taking the rhythm of walking, my mind is tuned to musics which come to my ears from i-Pod. And I and musics become together, I feel like myself is filled and empty. It's a little strange feeling. The sweetness of plants that I feel then.

Spring is a good season that I can have a strong bond with this world, an earth.
by pieces_Yoshino | 2008-03-24 14:09 | Shonan & East daily

湘南・寒川町で旬の地場野菜を使った精進弁当「黒猫」を営んでいます。お届けしている精進弁当情報 や、店主の日々あれこれを載せています。「想い、言葉、行為」をたいせつに。人が生きる本当の道は、真理を知る事。お志事を通して社会や人類のお役に立たせて頂きたいと切に願っています。大好物は、笑顔!


by 黒猫:Yoshino_FUJISAWA